Ekonomi

“Evim Evin Olsun” kampanyasına bugüne kadar 4 bin 191 bağış başvurusu yapıldı.

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, “yüzyılın felaketi” olarak nitelendirilen ve yaşanan sorunun çözümü amacıyla başlatılan Kahramanmaraş merkezli “Evim Ev Olsun” kampanyasına ev sahiplerinin ilgisi sürüyor. 11 ili etkileyen depremler sonrası afetten etkilenenlerin barınma sorunu. Kampanyanın prestijiyle bugün 4 bin 191 bağış başvurusu yapıldı.

Bakanlıktan yapılan açıklamada kampanyanın detayları hakkında bilgi verildi.

Bu doğrultuda, depremzedelerin sıcak bir yuva bulmasına yardımcı olmak amacıyla “Evim Ev Olsun” kampanyası düzenlenmiştir.

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’ın duyurduğu kampanya, ihtiyaç fazlası olan boş konutların depremzedelere güvenli bir şekilde, belirli şartlarla ve mühletle tahsis edilmesini kapsıyor.

İçişleri ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlıkları ile uyumlu olarak düzenlenen kampanyaya AFAD ve Türkiye Sigorta’nın yanı sıra EmlakJet, Hepsiemlak, sahibinden.com ve Zingat emlak siteleri de destek verdi.

Kısa sürede binlerce vatandaş, konutlarını makul sürelerle depremzedelere tahsis etmek için “www.evimyuvanolsun.org” adresine başvurdu.

Uygulamanın detayları

Evim Evin Olsun kampanyası üç temel üzerine kurulmuştur. Yardımsever vatandaşlar kampanyaya “3 ay ücretsiz tahsis”, “1 yıl indirimli kira” veya “kira desteği” ile katılabiliyor.

Kampanyanın yürütüldüğü “www.evimyuvanolsun.org” internet sitesindeki “Evimi en az 3 ay ücretsiz tahsis etmek istiyorum” butonuna tıklayanların başvuruları yerinde incelenecek. ikametgahın bulunduğu ilçenin kaymakamlığı.

Kaymakamlık tarafından uygun bulunan konutlar kampanyaya ücretsiz olarak dahil edilecek. Kaymakamlık ile ev sahibi arasında “Ödünç Verme Sözleşmesi” imzalanacak. Belirlenen depremzede aile, kaymakamlık tarafından yerleştirilecek. 3 aylık süre, hayırseverin talebi üzerine 12 aya kadar uzatılabilir.

“Evimi 1 yıllığına indirimli fiyatla kiralamak istiyorum” seçeneğini tercih edenlerin başvuruları konutun bulunduğu yerin kaymakamlığı tarafından incelenecek.

Kaymakamlık, talep edilen kira bedelinin konutun gerçek değerinin bariz bir şekilde altında olup olmadığına bakacak. Rezidans, kaymakamlık tarafından rezidansın uygunluğunun ve indirimli kira bedelinin onaylanmasının ardından kampanyaya dahil edilecektir.

Kaymakamlık ile ev sahibi arasında “Kira Sözleşmesi” imzalanacak. Belirlenen depremzede aile, kaymakamlık tarafından konuta yerleştirilecek. Konut için belirlenen kira bedeli, AFAD hesabında toplanan kira bağışlarından karşılanacak.

“Depremde Ailelere Kira Desteği Vermek İstiyorum” seçeneğini işaretleyenlerin yaptığı bağışlar, kampanya kapsamında indirimli olarak kiralanacak konutların ödemelerinde kullanılacak.

Depremzedelerin seçim aşaması

Depremzede aileleri AFAD ve İçişleri Bakanlığı birimleri tarafından belirlenecek. Öncelik, engelliler, yaşlılar, düzenli tedavi gerektiren kronik hastalığı olanlar ve depremde üyelerini kaybetmiş çocuklu aileler gibi dezavantajlı bireylere sahip ailelere verilecektir.

Konutların elektrik, su ve doğalgaz faturaları kaymakamlık tarafından karşılanacak. Ev sahiplerine ek maliyet getirmemeye özen gösterilecektir.

Türkiye Sigorta, depremzedelerin kullandığı evin veya evdeki eşyaların zarar görmesi durumunda devreye girecek. Bu konutlar “Tek Gönül Yapı ve Mülkiyet Sigortası” ile güvence altına alınacak.

Gayrimenkul ilan platformları Emlakjet.com, Hepsiemlak.com, sahibinden.com ve Zingat.com, müşteri portföyünü kampanyaya yönlendirecek. Evlerini depremzedelere açmak isteyenler diledikleri platform üzerinden başvuru formu doldurarak kampanyaya katılabilirler. Bu platformlarda doldurulan başvuru formları kurulan entegrasyon ile İçişleri Bakanlığı sistemlerine iletilecektir.

Başvuru adımları şu şekilde olacaktır:

– Konut sahibi emlak sitelerindeki başvuru formunu dolduracaktır.

– Emlak sitesi, bilgileri doğrulamak için mülk sahibiyle iletişime geçecektir.

– Emlak sitesi, doğruluğunu teyit ettiği bilgileri ilgili kamu birimine iletecektir.

– Kaymakamlık yetkilileri konutu ziyaret ederek uygunluğunu belirleyecek.

– Kaymakamlık maliklerle “Ödünç Verme Sözleşmesi” veya “Kira Sözleşmesi” imzalayacaktır.

-Konutlara öncelikle engelli ve yaşlı gibi dezavantajlı bireylerin bulunduğu aileler yerleştirilecektir.

– Kaymakamlık, süre sonunda evi ev sahibine teslim edecek.

– Bakanlardan değerlendirme

Açıklamada, kampanyanın tanıtımına ilişkin ilgili bakanların görüşlerine de yer verildi.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, depremin ilk gününden itibaren vatandaşlardan kullanılmayan konutlarını tahsis etmeleri için telefon ve mesajlar aldıklarını bildirdi. Bunun üzerine bu kampanyayı başlattık. Hayırsever vatandaşlarımızın evlerini kurtulanlarımızla güvenli bir şekilde bağlayacağız.” terimleri kullandı.

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu da sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “Hayırsever insanlarımızın evlerini depremzedelere açmak istediğini biliyoruz. Hazırladığımız ‘Evden Eve’ uygulamasını vatandaşlarımızın istifadesine sunuyoruz.” değerlendirmişti.

Baykar 22 konutla desteklendi

Baykar Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, “Baykar’daki meslektaşlarımız için yeni döşenmiş 22 daireyi bir yıldır depremzedelerimizin hizmetine açıyoruz. Bu günleri birlik ve beraberlikle aşacağız.” duyurmuştu.

bayrampasa-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu